MEEST GESTELDE VRAGEN IVM HET CORONAVIRUS

Wij begrijpen dat er vanwege het Coronavirus veel vragen ontstaan over geplande audits of certificaten. Daarom hebben wij deze pagina ingericht om antwoord te geven op de meest gestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij? Bel of mail ons!

Ja, uw audit gaat door. Uw auditor neemt uiterlijk 2 weken voordat de audit plaatsvindt contact met u op om af te stemmen op welke manier de audit zo veilig en verantwoord mogelijk uitgevoerd kan worden.

Vanaf 15 juli 2020 worden alle audits weer zoveel mogelijk op locatie uitgevoerd. Hierbij geldt wel dat de geldende locatie- en hygiëne-eisen opgevolgd dienen te worden en dat zowel de klant als de auditor zich veilig voelen bij een locatiebezoek.

Indien een audit niet volgens de locatie- en hygiëne-eisen uitgevoerd kan worden, het bedrijf nog non-actief is vanwege de Coronacrisis of als er sprake is van een Corona-besmetting, kan gekozen worden voor een audit die remote uitgevoerd wordt of wordt de audit verplaatst.
Let op! Voor Safety Culture Ladder audits: een remote audit is niet toegestaan bij initiële audits (beoordelingsaudit), bij een scope uitbreiding of een trede verhoging.

De audit wordt in overleg met u ingepland. We stemmen met u af op welke manier de audit zo veilig en verantwoord mogelijk uitgevoerd kan worden.

Vanaf 15 juli 2020 worden alle audits weer zoveel mogelijk op locatie uitgevoerd. Hierbij geldt wel dat de geldende locatie- en hygiëne-eisen opgevolgd dienen te worden en dat zowel de klant als de auditor zich veilig voelen bij een locatiebezoek.

Nee, SSVV heeft een dispensatieregeling in het leven geroepen voor diplomahouders van wie het diploma tussen 13 maart 2020 en 1 juli 2020 verloopt. Als het diploma tussen 13 maart 2020 en 1 juli 2020 verloopt, moet uw medewerker voor 1 september 2020 weer examen doen. Deze regeling geldt ook voor medewerkers die binnen 3 maanden na hun indiensttreding hun diploma moeten halen. Hieraan zijn wel voorwaarden verbonden. Klik hier voor meer informatie.
Uw auditor neemt uiterlijk 2 weken voordat de audit plaatsvindt contact met u op. Hij stemt dan samen met u af of de audit op locatie kan plaatsvinden. Uiteraard kunt u altijd met ons contact opnemen als u vragen heeft.
Vanaf 1 juni mogen auditoren, met inachtneming van de opgestelde locatie- en hygiëne-eisen, weer projectbezoeken uitvoeren. Zij nemen dan ook op korte termijn contact met u op om dit projectbezoek in te plannen.
  • Allereerst neemt de auditor contact op met u en bespreekt het plan van aanpak. Welke documenten wil hij graag ontvangen? Hoe vinden de interviews plaats, bijvoorbeeld via Skype of MS Teams. Er worden tijdstippen afgesproken wanneer en met wie de auditor een remote interview zal houden.
  • U stuurt de gevraagde documenten op aan de auditor of u geeft hem toegang tot uw digitale systeem.
  • De auditor interviewt de geselecteerde personen remote.
  • Aan het eind van de audit koppelt de auditor zijn bevindingen terug en spreekt af wanneer het projectbezoek gaat plaatsvinden (na opheffen maatregelen).
Dit verschilt per norm. Voorafgaand aan de audit stuurt de auditor u een lijst van aan te leveren documenten. Denk hierbij een recent uittreksel KvK, Directiebeoordeling, intern auditverslag, organogram, handboek met alle procedures en formulieren. U kunt deze toesturen ofwel toegang geven tot uw digitale systeem.
Vanaf 1 juni mogen auditoren, met inachtneming van de opgestelde locatie- en hygiëne-eisen, weer projectbezoeken uitvoeren. Zij nemen 2 weken voor de geplande audit contact met u op over de manier waarop de audit uitgevoerd gaat worden. Op dat moment wordt ook afgestemd of en wanneer het projectbezoek plaatsvindt.
U kunt dit met de auditor bespreken wanneer hij contact met u opneemt. Hij bekijkt samen met u wat de beste oplossing is.
Wanneer wij uw audit verzetten, hanteren we de geldende richtlijnen om de geldigheid van uw certificaat te waarborgen.
Dit is mogelijk. Wanneer u uw audit naar ver in de toekomst verzet en de maatregelen worden binnenkort opgeheven, dan proberen wij de audit zo snel mogelijk alsnog uit te voeren. We doen dit natuurlijk altijd in overleg met u. We nemen dan contact met u op.
Vanaf 15 juli 2020 mogen audits, met inachtneming van de geldende locatie- en hygiëne-eisen, weer op locatie uitgevoerd worden. Indien uw audit remote heeft plaatsgevonden en er alleen nog een projectbezoek plaats moet vinden, neemt onze auditor zo spoedig mogelijk contact met u op om het projectbezoek in te plannen.
Uiteraard doen we er alles aan om dit te voorkomen. Indien wij geen contact kunnen leggen met u als organisatie, dan moeten wij de formele procedures volgen voor schorsing en intrekking van het certificaat. Wees gerust, dit moeten meerdere pogingen zowel per mail als telefonisch zijn geweest over een langere periode.

Indien u op locatie werkzaam bent (bijvoorbeeld in een productiehal of bij een opdrachtgever op locatie) dan dient er altijd nog een projectbezoek plaats te vinden. De audit kan remote worden uitgevoerd. Na de positieve beslissing als gevolg van de remote audit wordt er een verklaring door NCI afgegeven dat u bezig bent met uw certificering. Wanneer het projectbezoek ook positief is afgerond, kan het certificaat worden verstrekt.

Dit kan. Vanaf 15 juli 2020 mogen audits weer volledig op locatie uitgevoerd worden, met inachtneming van de geldende locatie- en hygiëne-eisen. Het certificaat wordt na een positieve beslissing verstrekt.
Een audit kan in principe zo snel mogelijk plaatsvinden. In overleg met u wordt gekeken op welke manier de audit zo veilig mogelijk uitgevoerd kan worden met inachtneming van de locatie- en hygiëne-eisen. Wanneer de audit positief is afgerond, kan het certificaat worden verstrekt.

Wanneer de audit (remote) en het projectbezoek positief zijn afgerond, kan het certificaat worden verstrekt.

Natuurlijk! U kunt uw bevestigingsbrief van de geplande audit gebruiken als verklaring dat u bezig bent met de certificering. Indien uw certificaat bijna verloopt en u ontvangt uitstel, dan kunt u de schriftelijke bevestiging van uitstel gebruiken als verklaring.
Gezondheid en veiligheid staan bij onze organisatie centraal. Daarom volgen we de verscherpte maatregelen vanuit het kabinet en het RIVM. Net als alle organisaties proberen we innovatief en creatief met de situatie om te gaan. We proberen om onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten verlopen, zonder dat u hier hinder aan ondervindt.

Daarnaast proberen we onze klanten op tijd te informeren. We volgen alle ontwikkelingen op de voet. Echter, we merken dat men aan alle kanten wordt overspoeld met informatie. Vandaar dat we deze webpagina hebben opgezet, zodat u een centrale plek heeft waar u terecht kunt voor al uw vragen.

Staat uw vraag er niet tussen? Klik hier om deze persoonlijk aan ons te stellen.
Liever contact via telefoon of e-mail? We staan met plezier voor u klaar!
0181-481949
info@nci-bv.nl